Afdeling 2 - fra 6. til 9. klasse

Afdeling 2 består af 6. – 9. årgang, og de 4 årgange har deres klasselokaler fordelt i et ly og på hovedgangen ved faglokalerne:

Fyrrely: 6. og 7. årgang

Hovedgangen: 8. og 9. årgang,

I afdeling 2 udvikler eleverne sig fra at være børn til at være unge. De afsøger deres egen identitet og plads i fællesskabet.

Vores fokus er fortsat at støtte eleverne i denne udvikling, så de bliver parat til det liv, der kommer efter folkeskolen - både i forhold til at blive selvstændige unge med tillid til egne evner, parathed til at deltage i samfundet og konkret i forhold til valg af ungdomsuddannelse.

Vi arbejder med at øge deres læringskompetencer, deres faglige viden og fagsprog, samt deres forståelse for kultur, samfund, demokrati m.m.

Vi arbejder for dagligt at skabe gode relationer til eleverne og lære dem at skabe gode relationer, kunne samarbejde med andre, der er forskellige fra dem selv og hvordan det kan være en styrke.