UU - vejledning

Vejledning om uddannelse og erhverv varetages af UU-Sjælsø og foregår i samarbejde mellem skolens ledelse, lærere og UU-vejlederen. Vejledningen ydes lokalt på skolen.

Skovlyskolens UU- vejleder Julie Gravesen er på skolen onsdage og har kontor  i Fyrrely. Derudover kan desuden træffes på mail julie@uu-sjaelsoe.dk eller på telefon 72 68 44 79.

Vejledning i 7. - 9. klasse

UU-vejlederens vejledning af eleverne foregår som

• Kollektiv vejledning for alle
  • Gruppevejledning
  • Individuel vejledning
  • UU-vejlederen indgår i arbejdet med:
  • Obligatoriske introduktionskurser til ungdomsuddannelser i 8. klasse (5 dage)
  • Erhvervspraktik i 9. klasse
  • Brobygning til ungdomsuddannelser i 9. klasse
  • UU-Sjælsøs uddannelsesaften og forældrearrangementer
  • Uddannelsesplan og studievalgsportfolio Initiativer, der bidrager til, at den unge bliver uddannelsesparat, herunder uddannelsesplan og studievalgsportfolio.
  • Overgangen mellem grundskole og ungdomsuddannelse eller anden aktivitet
  • Gæstelærerbesøg, virksomhedsbesøg
  • Information om vejledningsportaler som fx uddannelsesguiden  og uu-sjælsø.dk

På baggrund af skolens oplysninger om elevens karakterer samt personlige, sociale og praksisfaglige forudsætninger vurderer UU-vejlederen elevens uddannelsesparathed i 8. og 9. klasse. Skolen informerer skriftligt om den første parathedsvurderings resultat.

Nærmere herom vil blive oplyst via Aula.

Ungdommens Uddannelsesvejledning - UU-Sjælsø – er et samarbejde mellem Allerød, Hørsholm og Rudersdal kommuner om vejledning af unge fra 7. klasse til 25. år.

Ungdommens Uddannelsesvejledning i Allerød, Hørsholm og Rudersdal

Johan Mantzius Vej 7C